پرسشنامه کاربرد رسانه در تدریس
همکار گرامی سلام عليكم
خواهشمند است به سوالات زیر با دقت پاسخ دهید .(لطفا ٌ جواب صحیح را باعلامت Ðمشخص کنید )- با تشکر از همکاران محترم
سن: ............................
جنسیت: مرد ¨ زن ¨
مدرک تحصیلی : دیپلم ¨ نفوق دیپلم¨ کارشناسی ¨ کارشناسی ارشد ¨
سابقه کار :
5- 0¨ 10-6 ¨ 15-11 ¨ 20-16 ¨ 25-21 ¨ 30-26¨
به نظر شما موارد زير تا چه حد مانع از به كارگيري رسانه آموزشي در فرايند تدریس و يادگيري مي شود؟
قبلاً از همكاري شما متشكرم.
|
|
||||
|
کم |
متوسط |
زیاد |
بسیار زیاد | |
|
1- استفاده ضعيف از طرح درس روزانه |
|
|
|
|
|
2- استفاده ناقص از روشهاي تدريس فعال |
|
|
|
|
|
3- پرهزينه بودن تهيه و توليد رسانه ها |
|
|
|
|
|
4- ضعف دانش نظري مديران در مورد اهميت و ضرورت بهره گيري از رسانه آموزشي در تدريس |
|
|
|
|
|
5- ضعف نظري و مهارت هاي معلمان در زمينه تكنولوژي آموزشي |
|
|
|
|
|
6- ضعف درنظام ارزشيابي عملكرد معلمان |
|
|
|
|
|
7- ضعف ظوابط موجود براي استفاده ازرسانه ها |
|
|
|
|
|
8- عادت معلمان به روشهاي غير فعال تدريس |
|
|
|
|
|
9- عدم وجود تكنولوژيست آموزشي درواحد آموزشي |
|
|
|
|
|
10- كمبود فضاي مناسب كارگاه براي تهيه موادآموزشي مناسب |
|
|
|
|
|
11- كمبود وسايل و رسانه آموزشي درمدرسه |
|
|
|
|
|
12- مهارت ناكافي معلمان براي تهيه مواد ، وسايل و رسانه آموزشي درمدرسه |
|
|
|
|
|
13- ناقص بودن وسايل آموزشي موجود درمدرسه |
|
|
|
|
|
14- نظام امتحانات مبتني بر حافظه سنجي |
|
|
|
|
|
15- عدم آموزش روش های صحیح استفاده از رسانه مرتبط با متن مورد آموزش |
|
|
|
|
|
16- نبودن ساعتی به طور موظف جهت مطالعه وتهیه رسانه ها |
|
|
|
|
|
17- تهیه کردن رسانه ها توسط مدیر بدون راهنمایی معلمین |
|
|
|
|
|
18- بی انگیزگی همکاران و معلمان در کلاس |
|
|
|
|
|
19- وقت گیر بودن کاربرد رسانه |
|
|
|
|
|
20- به تعویق افتادن دروس |
|
|
|
|
|
21- محدود بودن رسانه ها به فقط سمعی یا فقط بصری |
|
|
|
|
|
22- عدم نیاز محتوای پایه مربوطه به رسانه |
|
|
|
|
|
23- گویا واستاندارد نبودن رسانه |
|
|
|
|
|
|
|
|
| |
|
25- عدم همکاری مسئولان آموزش و پرورش در تهیه و به کارگیری رسانه |
|
|
|
|
این وبلاگ به منظور ارایه پرسش نامه تحقیقاتی مورد استفاده دانشجویان دوره های کارشناسی و کاردانی طراحی گردیده است.