پرسشنامه سنجش سبک یادگیری کلب
دانشجوي گرامي
پرسشنامه حاضر به منظور بررسي سبک یادگیری دانشجويان پرستاري در مقاطع مختلف تحصیلی تدوين شده است. خواهشمنديم در پاسخ دهي دقت لازم را مبذول داريد تا بتوان با دستيابي به نتايج صحيح، مسوولين را به وضع قوانين مناسب در اين زمينه ترغيب نمود. نيازي به ذكر مشخصات فردي نمي باشد و اطلاعات شما به صورت محرمانه حفظ خواهد شد. پر کردن پرسشنامه به منزله رضایت شما برای شرکت در این تحقیق است. همچنين در صورت عدم تمايل به شركت در تحقيق مي توانيد در هر مرحله از تحقيق انصراف خود را اعلام كنيد.
با تشكر
1. جنس: زن مرد
2. سن: ..........سال
3. وضعیت تاهل: مجرد متاهل سایر موارد
4. نام شهر محل تحصيل: …………………
5. نام دانشگاه محل تحصيل: ………………
6. نوع دانشگاه محل تحصيل: دولتي آزاد اسلامي
7. مقطع تحصیل: کارشناسی کارشناسی ارشد دکترا
8. دانشجوي سال :........................
9. وضعیت پیشرفت تحصیلی: معدل ترم قبل
دانشجوی گرامی پرسشنامه سبک یادگیری شامل 12 سوال است. هنگام پاسخدهی به گزینه های هر سوال، با علامت زدن آن مشخص کنید کدام یک بیشترین شباهت و کدام یک کمترین شباهت را با سبک یادگیری شما دارد. سوالات در برخی موارد به هم شباهت دارد ولی هر کدام موضوع مجزایی را مورد سنجش قرار می دهد.
|
سوالات |
میزان شباهت | |||||||||
حداقل |
اندک |
تا حدی |
کاملا | ||||||||
1. هنگام یادگیری |
|
|
|
| |||||||
الف: |
دوست دارم از حسم پیروی کنم. |
|
|
|
| ||||||
ب: |
دوست دارم وضعیت را مشاهده کنم. |
|
|
|
| ||||||
ج: |
دوست دارم درباره موضوع فکر کنم. |
|
|
|
| ||||||
د: |
دوست دارم که آن کارها را انجام دهم. |
|
|
|
| ||||||
|
حداقل |
اندک |
تا حدی |
کاملا | |||||||
2. وقتی خیلی خوب یاد می گیرم که: |
|
|
|
| |||||||
الف: |
درباره موضوع حس دارم و می توانم حدس بزنم. |
|
|
|
|
| |||||
ب: |
درباره نکات تازه سوالات بسیاری پرسیده باشم. |
|
|
|
|
| |||||
ج: |
منطقی فکر کنم و عمل کنم. |
|
|
|
|
| |||||
د: |
جدی فعالیت کنم و کارها را انجام بدهم. |
|
|
|
|
| |||||
3. یادگیری برای من: |
|
|
|
| |||||||
الف: |
همراه با شور و شوق است. |
|
|
|
|
| |||||
ب: |
همراه با سکوت و احتیاط است. |
|
|
|
|
| |||||
ج: |
بیشتر به صورت استدلالی است. |
|
|
|
|
| |||||
د: |
همراه با احساس مسوولیت نسبت به کارهاست. |
|
|
|
|
| |||||
4. یادگیری برای من بیشتر بر اساس: |
|
|
|
| |||||||
الف: |
تجارب خودم است. |
|
|
|
|
| |||||
ب: |
تفکر و تامل است. |
|
|
|
|
| |||||
ج: |
استنتاج های کلی خودم است. |
|
|
|
|
| |||||
د: |
انجام دادن فعالیت است. |
|
|
|
|
| |||||
5. هنگام یادگیری: |
|
|
|
| |||||||
الف: |
از تجربه های تازه استقبال می کنم. |
|
|
|
|
| |||||
ب: |
دوست دارم همه جوانب مساله را بررسی کنم. |
|
|
|
|
| |||||
ج: |
دوست دارم امور را تحلیل کنم. |
|
|
|
|
| |||||
د: |
دوست دارم مسایل را آزمایش کنم. |
|
|
|
|
| |||||
6. یادگیری من بیشتر: |
|
|
|
| |||||||
الف: |
خود جوش است. |
|
|
|
|
| |||||
ب: |
از طریق مشاهده گری است. |
|
|
|
|
| |||||
ج: |
بر اساس منطق است. |
|
|
|
|
| |||||
د: |
بر اساس عمل و امور واقعی است. |
|
|
|
|
| |||||
7. هنگامی بهتر یاد می گیرم که: |
|
|
|
| |||||||
الف: |
همراه با دیگران هستم. |
|
|
|
|
| |||||
ب: |
به مشاهده شخصی می پردازم. |
|
|
|
|
| |||||
ج: |
از نظریه ها و استدلال عقلی استفاده می کنم. |
|
|
|
|
| |||||
د: |
بتوانم کارها را آزمایش و تمرین کنم. |
|
|
|
|
| |||||
|
حداقل |
اندک |
تا حدی |
کاملا | |||||||
8. هنگام یادگیری: |
|
|
|
| |||||||
الف: |
موضوعات برایم آشنا است. |
|
|
|
|
| |||||
ب: |
برای انجام کار عجله نمی کنم. |
|
|
|
|
| |||||
ج: |
اصول کار را ترجیح می دهم. |
|
|
|
|
| |||||
د: |
دوست دارم نتایج کارم را ببینم. |
|
|
|
|
| |||||
9. وقتی بهتر یاد می گیرم که: |
|
|
|
| |||||||
الف: |
متکی به حس خود باشم. |
|
|
|
|
| |||||
ب: |
به مشاهداتم تکیه کنم. |
|
|
|
|
| |||||
ج: |
به افکار و عقاید خودم تکیه کنم. |
|
|
|
|
| |||||
د: |
مجبور باشم شخصا کارها را تجربه کنم. |
|
|
|
|
| |||||
10. هنگام یادگیری: |
|
|
|
| |||||||
الف: |
اشخاص و اوضاع را همان طور که هستند می پذیرم. |
|
|
|
|
| |||||
ب: |
محافظه کار و شکاک هستم. |
|
|
|
|
| |||||
ج: |
در محدوده منطق فکر می کنم. |
|
|
|
|
| |||||
د: |
مسوولانه تصمیم می گیرم. |
|
|
|
|
| |||||
11. هنگام یادگیری: |
|
|
|
| |||||||
الف: |
نمی توانم نسبت به موضوع بی اعتنا باشم. |
|
|
|
|
| |||||
ب: |
دوست دارم امور را تحت نظارت و وارسی قرار دهم. |
|
|
|
|
| |||||
ج: |
برای نظارت ارزش بیشتری قایل هستم. |
|
|
|
|
| |||||
د: |
روش های فعال را ترجیح می دهم. |
|
|
|
|
| |||||
12. زمانی بهتر یاد می گیرم که: |
|
|
|
| |||||||
الف: |
شخصی پذیرا و بدون پیش داوری باشم. |
|
|
|
|
| |||||
ب: |
شخصی دقیق و هوشیار باشم. |
|
|
|
|
| |||||
ج: |
مفاهیم را تحلیل کنم. |
|
|
|
|
| |||||
د: |
اهل عمل باشم. |
|
|
|
|
| |||||