پرسشنامه سنجش فعالیت شوراهای دانش آموزی در مدارس
باسمه تعالي
دانشآموز عزيز و ارجمند
همانطوري كه ميداني، شوراي دانشآموزي از مواردي است كه آموزش و پرورش به آن توجه دارد. ما در اين تحقيق ميخواهيم عملكرد اين شورا را بررسي كنيم و ببينيم كه تا چند اندازه توانسته است به وظايف خود عمل نمايد.
بنابراين از شما خواهش ميكنيم كه پرسشهاي آن را به دقت مطالعه نموده و پاسخ خود را با علامت (×) مشخص نماييد. از همكاري شما بسيار ممنون و متشكريم.
|
جنسيت: پسر[ ] دختر[ ] |
سن: (.............. سال) |
پايه تحصيل: اول[ ] دوم[ ] سوم[ ] | |
|
رشته تحصيلي: (...........................................) |
محل تحصيل : شهر[ ] روستا[ ] | ||
|
منطقه مدرسه: ناحيه1[ ] ناحيه2[ ] ناحيه3[ ] ناحيه4[ ] جعفريه[ ] خلجستان[ ] كهك[ ] | |||
|
آيا تا كنون عضو شوراي دانشآموزي بودهايد؟ بله[ ] خير[ ] | |||
|
تا چه اندازه وجود شوراهاي دانشآموزي را در مدرسه مهم ميدانيد؟ اصلاً[ ] كمي[ ] زياد[ ] خيلي زياد[ ] | |||
|
رديف |
نقش شوراي دانشآموزي پيرامون برگزاري اردوها و بازديدهاي علمي |
درجات پاسخها | ||||
هرگز |
خيلي كم |
كم |
زياد |
خيلي زياد | ||
|
1 |
آيا شورا در تشكيل و اجراي اردوهاي علمي، زيارتي و سياحتي فعال است؟ |
|
|
|
|
|
|
2 |
آيا شورا در تعيين زمان برگزاري اردوهاي علمي، زيارتي و سياحتي مشاركت دارد؟ |
|
|
|
|
|
|
3 |
آيا شورا در برنامهريزي جهت برگزاري اردوها مشاركت دارد؟ |
|
|
|
|
|
|
4 |
آيا شورا در اجراي فعاليتهاي اردويي و بازديدها مشاركت دارد؟ |
|
|
|
|
|
|
5 |
آيا شورا در تعيين محل و مكان اردوها و بازديدهاي علمي مشاركت دارد؟ |
|
|
|
|
|
|
6 |
مديريت مدرسه در زمينهي برگزاري اردوها از نظرات شوراي دانشآموزي استفاده كرده است؟ |
|
|
|
|
|
|
7 |
به چه ميزاني جلسات هماهنگي (كميتههاي خاص) در زمينهي برگزاري اردوها تشكيل شده است؟ |
|
|
|
|
|
|
8 |
به چه ميزاني ساير دانشآموزان با فعاليت شوراي دانشآموزي در اين زمينه (اردو) آشنا هستند؟ |
|
|
|
|
|
|
رديف |
نقش شوراي دانشآموزي پيرامون برگزاري نماز و ادارهي نمازخانه |
درجات پاسخها | ||||
هرگز |
خيلي كم |
كم |
زياد |
خيلي زياد | ||
|
1 |
آيا شورا در برنامهريزي جهت شركت دانشآموزان در نماز جماعت فعاليت دارد؟ |
|
|
|
|
|
|
2 |
آيا شورا در زمينهي تجهيز و آماده سازي نمازخانه مدرسه فعاليت دارد؟ |
|
|
|
|
|
|
3 |
آيا شورا گروههاي كاري جهت ادارهي نمازخانه تشكيل داده است؟ |
|
|
|
|
|
|
4 |
آيا شورا در تهيه پوسترها، نشريهها و تهيه احاديث براي شركت دانشآموزان در نماز فعاليت دارد؟ |
|
|
|
|
|
|
5 |
تا چه حدي مسووليت برگزاري نماز جماعت به شوراي دانشآموزي محول شده است؟ |
|
|
|
|
|
|
6 |
تا چه حدي از نظرات دانشآموزان در زمينهي برگزاري نماز جماعت استفاده شده است؟ |
|
|
|
|
|
|
7 |
مديريت مدرسه تا چه حد جلساتي را با اعضاي شوراي دانشآموزي تشكيل داده است؟ |
|
|
|
|
|
|
رديف |
نقش شوراي دانشآموزي پيرامون ادارهي تعاوني مدرسه |
درجات پاسخها | ||||
هرگز |
خيلي كم |
كم |
زياد |
خيلي زياد | ||
|
1 |
آيا شورا در ادارهي تعاوني مدرسه نقش داشته است؟ |
|
|
|
|
|
|
2 |
آيا شورا در عضو گيري اعضاي تعاوني مدرسه نقش داشته است؟ |
|
|
|
|
|
|
3 |
آيا شورا اقدام به توزيع سهام تعاوني مدرسه براي دانشآموزان نموده است؟ |
|
|
|
|
|
|
4 |
آيا شورا براي ادارهي تعاوني مدرسه از امكانات نقدي و غير نقدي مدرسه برخوردار بوده است؟ |
|
|
|
|
|
|
5 |
آيا شورا جلساتي پيرامون فعاليت تعاوني با مديريت مدرسه تشكيل داده است؟ |
|
|
|
|
|
|
6 |
آيا شورا در نحوهي هزينه كردن سود حاصل از درآمد تعاوني نظارت دارد؟ |
|
|
|
|
|
|
7 |
آيا شورا اقدام به برگزاري مجمع عمومي تعاوني مدرسه نموده است؟ |
|
|
|
|
|
|
8 |
آيا شورا در كنترل و بازرسي امور تعاوني مشاركت داشته است؟ |
|
|
|
|
|
|
9 |
آيا شورا از نظرات ساير دانشآموزان براي فعاليت تعاوني مدرسه استفاده كرده است؟ |
|
|
|
|
|
|
10 |
آيا شورا كميتهي تعاون در زمينهي فعاليتهاي تعاوني مدرسه تشكيل داده است؟ |
|
|
|
|
|
|
رديف |
نقش شوراي دانشآموزي پيرامون ادارهي كتابخانه |
درجات پاسخها | ||||
هرگز |
خيلي كم |
كم |
زياد |
خيلي زياد | ||
|
1 |
آيا شورا در ادارهي كتابخانه نقش و مشاركت داشته است؟ |
|
|
|
|
|
|
2 |
آيا شورا از نظرات ساير دانشآموزان استفاده نموده است؟ |
|
|
|
|
|
|
3 |
آيا شورا در انتخاب و تهيه عناوين كتابها نقش داشته است؟ |
|
|
|
|
|
|
4 |
آيا شورا در برنامهريزيهاي مربوط به كتابخانه فعاليت داشته است؟ |
|
|
|
|
|
|
5 |
آيا شورا از بودجهي مناسب جهت تجهيز و ادارهي بهتر كتابخانه برخوردار بوده است؟ |
|
|
|
|
|
|
6 |
آيا شورا در زمينهي تشويق دانشآموزان به كتابخواني اثر داشته است؟ |
|
|
|
|
|
|
7 |
آيا شورا ساير دانشآموزان را از نقش شوراي دانشآموزي در زمينهي امور كتابخانه آگاه كرده است؟ |
|
|
|
|
|
|
رديف |
نقش شوراي دانشآموزي پيرامون امور انضباطي مدرسه و دانشآموزان |
درجات پاسخها | ||||
هرگز |
خيلي كم |
كم |
زياد |
خيلي زياد | ||
|
1 |
آيا شورا در امور انضباطي مدرسه نقش و مشاركت دارد؟ |
|
|
|
|
|
|
2 |
آيا شورا طرحهاي جديد و ابتكاري به مدرسه پيشنهاد كرده است؟ |
|
|
|
|
|
|
3 |
آيا شورا از اختيارات اجرايي در زمينهي امور انضباطي برخوردار بوده است؟ |
|
|
|
|
|
|
4 |
آيا شورا گروههاي كاري جهت كمك به امور انضباطي مدرسه تشكيل داده است؟ |
|
|
|
|
|
|
5 |
آيا مديريت مدرسه حد و حدودي را براي شوراي دانشآموزي تعيين كرده است؟ |
|
|
|
|
|
|
6 |
تا چه حد نظرات و طرحهاي شوراي دانشآموزي مورد استفاده قرار ميگيرد؟ |
|
|
|
|
|
|
7 |
تا چه حد شوراي دانشآموزي جلسات توجيهي براي عموم دانشآموزان تشكيل داده است؟ |
|
|
|
|
|
|
رديف |
نقش شوراي دانشآموزي پيرامون امور اجرايي مدرسه (برنامه ريزي) |
درجات پاسخها | ||||
هرگز |
خيلي كم |
كم |
زياد |
خيلي زياد | ||
|
1 |
آيا مديريت در زمينهي برنامه ريزي درسي از شورا نظر خواهي ميكند؟ |
|
|
|
|
|
|
2 |
آيا مديريت در زمينهي تاريخ و نحوهي برگزاري امتحانات از شورا نظر خواهي ميكند؟ |
|
|
|
|
|
|
3 |
آيا مديريت در زمينهي كلاسداري و مهارتهاي تدريس معلمان از شورا نظر خواهي ميكند؟ |
|
|
|
|
|
|
4 |
آيا مديريت در زمينهي مشكلات آموزشي دانشآموزان از شورا نظر خواهي ميكند؟ |
|
|
|
|
|
|
5 |
آيا مديريت در زمينهي فراهم كردن وسايل و امكانات در مورد مدرسه از شورا نظر خواهي ميكند؟ |
|
|
|
|
|
|
6 |
آيا مديريت در زمينهي نطالب آموزش خانواده از شوراي دانشآموزي نظر خواهي ميكند؟ |
|
|
|
|
|
|
7 |
آيا مديريت مدرسه در زمينهي مطالب، زمان و تعداد جلسات آموزش خانواده از شوراي دانشآموزي نظر خواهي ميكند؟ |
|
|
|
|
|
|
رديف |
در امور اجرايي مدرسه؛ به چه ميزاني شوراي دانشآموزي (عملياتي ـ اجرايي) |
درجات پاسخها | ||||
هرگز |
خيلي كم |
كم |
زياد |
خيلي زياد | ||
|
1 |
آيا شورا در بر طرف كردن مشكلات دانشآموزان با مديريت مدرسه همكاري داشته است؟ |
|
|
|
|
|
|
2 |
آيا شورا نظرات و پيشنهادهاي دانشآموزان را به مسوولين مدرسه انتقال داده است؟ |
|
|
|
|
|
|
4 |
آيا شورا در برگزاري مسابقات فرهنگي و هنري مشاركت داشته است؟ |
|
|
|
|
|
|
5 |
آيا شورا برنامهي خاصي به منظور دريافت نظرات عموم دانشآموزان تنظيم نموده است؟ |
|
|
|
|
|
|
6 |
آيا شورا برنامهي خاصي را به منظور انتقال مشكلات مدرسه به دانشآموزان تهيه نموده است؟ |
|
|
|
|
|
|
7 |
آيا شورا نظرات ساير دانشآموزان را در تشكيل كلاسهاي آموزشي، هنري و ورزشي به كار برده است؟ |
|
|
|
|
|
|
8 |
آيا شورا جلساتي را براي عموم دانشآموزان در زمينهي تصميمات اجرايي مدرسه تشكيل داده است؟ |
|
|
|
|
|
|
9 |
آيا شورا مديريت مدرسه را نسبت به پذيرش نظرات دانشآموزان متمايل كرده است؟ |
|
|
|
|
|
|
رديف |
نقش شوراي دانشآموزي پيرامون برگزاري مراسم و مناسبتها |
درجات پاسخها | ||||
هرگز |
خيلي كم |
كم |
زياد |
خيلي زياد | ||
|
1 |
آيا شورا در تهيه و اجراي برنامهي صبحگاهي نقش داشته است؟ |
|
|
|
|
|
|
2 |
آيا شورا براي شركت ساير دانشآموزان در مراسم صبحگاهي برنامهريزي كرده است؟ |
|
|
|
|
|
|
3 |
آيا شورا در برگزاري جشنها، مناسبتها و مراسم ملي ـ مذهبي نقش داشته است؟ |
|
|
|
|
|
|
4 |
آيا شورا در ارائهي طرحهاي ابتكاري در زمينهي برگزاري مناسبتها اقدام نموده است؟ |
|
|
|
|
|
|
5 |
آيا شورا در برگزاري برنامهها، مراسم و مناسبتها، از آزادي عمل برخوردار بوده است؟ |
|
|
|
|
|
|
6 |
شوراي دانشآموزي چه تعداد جلساتي را با مسوولين مدرسه برگزار كرده است؟ |
|
|
|
|
|
|
7 |
شوراي دانشآموزي تا چه حد از ساير دانشآموزان در خصوص برنامهها، مراسم و مناسبتها نظر خواهي كرده است؟ |
|
|
|
|
|
|
8 |
آيا شوراي دانشآموزي در برگزاري مسابقات ورزشي فعاليت داشته است؟ |
|
|
|
|
|
|
9 |
آيا شوراي دانشآموزي در برگزاري مسابقات علمي، فرهنگي هنري فعاليت داشته است؟ |
|
|
|
|
|
شما عامل توسعه، گسترش و بهبود فعاليتهاي شوراي دانشآموزي را در توجه به چه مسائلي ميدانيد؟
این وبلاگ به منظور ارایه پرسش نامه تحقیقاتی مورد استفاده دانشجویان دوره های کارشناسی و کاردانی طراحی گردیده است.