دانش آموز عزيز:باسلام،به خوبي ميدانيد كه تشويق دانش آموزان تاثيرزيادي درافزايش تلاش وكوشش بيش تر آنان دارد.به منظور بررسي ميزان ونوع تشويق  درمدارس وارائه  الگوهاي مؤثردراين زمينه  تحقيقي دردست اجرا دارم . براي استفاده از نظرات  شمادر اين زمينه  خواهشمند است به سؤالات اين پرسشنامه پاسخ دهيد تابا استفاده از اين نظرات  وساير اطلاعات جمع آوري شده براي بهبود برنامه تشويق در مدارس قدم هايي برداشته شود.

الف:جنسيت :    پسر□             دختر   □     

ب:  ناحيه:1□            2 □             3 □             4 □               كهك□           جعفرآباد □            خلجستان□

پ:پايه تحصيلي:  اول  □        دوم  □         سوم □          چهارم  □         پنجم □           ششم  □

دانش آموز عزيز بادرنظر گرفتن مدرسه و كلاس خود در مورد هر كدام ازموارد زير با علامت ×اعلام نظر نماييد.

كم

كم وبيش

زيا د

1- دانش آموزان را در مدرسه شما چه ميزان تشويق ميكنند؟

 

 

 

2- معلمان در مدرسه ما دانش آموزان را براي تلاش بيشتر تشويق ميكنند.

 

 

 

3-  مديرمدرسه ما دانش آموزان را براي تلاش بيشتر تشويق ميكند.

 

 

 

4-  معاون مدرسه ما دانش آموزان را براي تلاش بيشتر تشويق ميكند.

 

 

 

5- در مدرسه ما براي ترغيب دانش آموزان به تلاش بيشتر برنامه هاي تشويقي مناسبي وجود دارد.

 

 

 

6- در مدرسه ما بيشتر ، دانش آموزان قوي تشويق تشويق ميشوند.

 

 

 

7- در مدرسه ما ،ملاك اصلي در تشويق دانش آموز ان سعي وتلاش آنان  وميزان پيشرفت  وي در مقايسه با وضع قبلي خود است.

 

 

 

8- جوايز مدرسه ما متناسب با سن وعلاقه آنهاست.

 

 

 

9- در مدرسه ما تشويق به موقع انجام ميگيرد.

 

 

 

 

در مدرسه شما هر يك از موارد زير تا چه ميزان تشويق مي شود؟

كم

كم و بيش

زياد

1- پيشرفت تحصيلي(كسب نمرات بهتر، انجام تكاليف و...)

 

 

 

2- اصلاح رفتار واخلاق ( رعايت نظم وانضباط وخوش اخلاقي و...)

 

 

 

3- پيروزي در مسابقات علمي

 

 

 

4- پيروزي در مسابقات فرهنگي

 

 

 

5- پيروزي در مسابقات ورزشي

 

 

 

6- شركت در فعاليتهاي مربوط به امور پرورشي (كمك به امور نمازخانه، گروه سرود، صبحگاه و...)

 

 

 

 

هر يك از روش هاي  تشويقي زير در مدرسه شما تا چه ميزان استفاده ميشود؟

كم

كم و بيش

زياد

1- تشويق كتبي يا شفاهي (يا هر دو)در كلاس در حضور دانش آموزان

 

 

 

2- - تشويق كتبي يا شفاهي (يا هر دو)درحضور همه دانش آموزان (صبحگاه ، نمازخانه )

 

 

 

3- معرفي براي شركت در الگوهاي علمي ، تفريحي ، فرهنگي و...

 

 

 

4- اعطاي جايزه در حضور همه دانش آموزان

 

 

 

5- نصب اسامي در تابلو اعلانات يا پلاكارد

 

 

 

6- اعطاي لوح تقدير با امضاي مدير مدرسه در حضور همه دانش آموزان

 

 

 

7- اعطاي لوح تقدير از طرف وزارت يا اداره آموزش وپرورش

 

 

 

 

هر يك از روش هاي  تشويقي زير در مدرسه شما تا چه ميزان استفاده ميشود؟

كم

كم و بيش

زياد

1- تشويق كتبي يا شفاهي (يا هر دو)در كلاس در حضور دانش آموزان

 

 

 

2- - تشويق كتبي يا شفاهي (يا هر دو)درحضور همه دانش آموزان (صبحگاه ، نمازخانه )

 

 

 

3- معرفي براي شركت در الگوهاي علمي ، تفريحي ، فرهنگي و...

 

 

 

4- اعطاي جايزه در حضور همه دانش آموزان

 

 

 

 

هر يك از روشهاي تشويقي زير تا چه ميزان براي شما خوشايند است؟

با توجه به نظر خودتان به ترتيب اهميت درجه بندي كنيد.

شماره اولويت

به ترتيب نظرتان از اعداد1،2،3،4،5،6 و7 استفاده كنيد.

 

مهمترين مورد،عدد:1

 

كم اهميت ترين مورد، عدد:7

 

از هر عدد فقط يك بار استفاده  كنيد وتمام اعداد را استفاده كنيد.

1- تشويق كتبي يا شفاهي (يا هر دو)در كلاس در حضور دانش آموزان

 

2- - تشويق كتبي يا شفاهي (يا هر دو)درحضور همه دانش آموزان (صبحگاه ، نمازخانه )

 

3- معرفي براي شركت در الگوهاي علمي ، تفريحي ، فرهنگي و...

 

4- اعطاي جايزه در حضور همه دانش آموزان

 

5- نصب اسامي در تابلو اعلانات يا پلاكارد

 

6- اعطاي لوح تقدير با امضاي مدير مدرسه در حضور همه دانش آموزان

 

7- اعطاي لوح تقدير از طرف وزارت يا اداره آموزش وپرورش

 

 

به نظر شما بهتر است تشويق دانش آموزان در چه فاصله زماني بعد از موفقيت انجام گيرد؟

بلافاصله تشويق شوند   □         هفتگي  □           ماهانه  □             زمان آن مهم نيست   □

مهمترين ضعف برنامه تشويق مدارس كدام است؟

براي اثر گذاري تشويق در مدارس چه پيشنهادي داريد؟