پرسشنامه سنجش مهارتهای تدریس معلمان
|
رديف |
مهارتهاي تدريس |
حداكثر امتياز |
امتياز كسبشده |
ملاحظات | ||
|
1 |
مهارت در شروع كلاس درس (نام خدا، شروع با نشاط، حديث، پيام روز، مناسبت و …) |
2 |
|
| ||
|
2 |
مهارت در حضور و غياب و بررسي وضعيت عمومي دانشآموزان |
2 |
|
| ||
|
3 |
مهارت در بررسي تكاليف و فعاليتهاي آموزشي قبلي دانشآموزان |
3 |
|
| ||
|
4 |
مهارت در ارزشيابي تشخيصي (ارزشيابي ورودي) پيش نيازهاي درس جديد |
6 |
|
| ||
|
5 |
مهارت در ايجاد انگيزه براي ورود به درس جديد |
5 |
|
| ||
|
6 |
مهارت در تشريح و بيان درس جديد |
8 |
|
| ||
|
7 |
مهارت در كسب مشاركت دانشآموزان در فرآيند يادگيري (كار گروهي در كلاس) |
5 |
|
| ||
|
8 |
مهارت در تداوم بخشيدن به توجه دانشآموزان |
5 |
|
| ||
|
9 |
مهارت در كنترل فعاليتهاي دانشآموزان در كلاس (تمركز بر فعاليت دانشآموزان) |
5 |
|
| ||
|
10 |
مهارت در كاربرد افزارهاي آموزشي (تخته سياه، پروژكتور، مواد و وسايل نمايشي و …) |
6 |
|
| ||
|
11 |
مهارت در پرسش كردن از دانشآموزان (انواع پرسشها در فرآيند يادگيري) |
5 |
|
| ||
|
12 |
مهارت در هدايت دانشآموزان براي پاسخدهي به پرسشهاي مطرح شده در كلاس درس |
4 |
|
| ||
|
13 |
مهارت در پاداشدهي، تشويق و نمرهدهي به موقع به دانشآموزان فعال و پاسخدهنده |
5 |
|
| ||
|
14 |
مهارت در كاربرد تن صدا (صحبت كردن) و آداب سخن گفتن |
4 |
|
| ||
|
15 |
مهارت در كاربرد علايم غير كلامي (حركات دست و حالات چهره) |
5 |
|
| ||
|
16 |
مهارت در دادن فرصت سؤال كردن به دانشآموزان (فرصت يادگيري) |
5 |
|
| ||
|
17 |
مهارت در جمع بندي نهايي درس به وسيلهي دانشآموزان |
6 |
|
| ||
|
18 |
مهارت در ارزشيابي پاياني (ارزشيابي خروجي) |
6 |
|
| ||
|
19 |
مهارت در توجه به تفاوتهاي يادگيري دانشآموزان (تفاوتهاي فردي) |
4 |
|
| ||
|
20 |
مهارت در برنامهريزي تدريس (داشتن طرح درس، زمانبندي تدريس و اجراي آن) |
4 |
|
| ||
|
21 |
مهارت در تعيين تكليف مناسب براي تداوم يادگيري |
3 |
|
| ||
|
22 |
مهارت در اختتام كلاس درس (ذكر دعا، صلوات، شعر و ...) |
2 |
|
| ||
|
نام و نام خانوادگي ارزياب، تاريخ و امضاء : |
جمع كل امتياز : |
100 |
جمع امتياز كسب شده به عدد :
| |||
|
جمع امتياز كسب شده به حروف :
| ||||||
این وبلاگ به منظور ارایه پرسش نامه تحقیقاتی مورد استفاده دانشجویان دوره های کارشناسی و کاردانی طراحی گردیده است.