رديف

مهارت‌هاي تدريس

حداكثر امتياز

امتياز كسب‌شده

ملاحظات

1

مهارت در شروع كلاس درس (نام خدا، شروع با نشاط، حديث، پيام روز، مناسبت و …)

2

 

 

2

مهارت در حضور و غياب و بررسي وضعيت عمومي دانش‌آموزان

2

 

 

3

مهارت در بررسي تكاليف و فعاليت‌هاي آموزشي قبلي دانش‌آموزان

3

 

 

4

مهارت در ارزشيابي تشخيصي (ارزشيابي ورودي) پيش نيازهاي درس جديد

6

 

 

5

مهارت در ايجاد انگيزه براي ورود به درس جديد

5

 

 

6

مهارت در تشريح و بيان درس جديد

8

 

 

7

مهارت در كسب مشاركت دانش‌آموزان در فرآيند يادگيري (كار گروهي در كلاس)

5

 

 

8

مهارت در تداوم بخشيدن به توجه دانش‌آموزان

5

 

 

9

مهارت در كنترل فعاليت‌هاي دانش‌آموزان در كلاس (تمركز بر فعاليت دانش‌آموزان)

5

 

 

10

مهارت در كاربرد افزارهاي آموزشي (تخته سياه، پروژكتور، مواد و وسايل نمايشي و …)

6

 

 

11

مهارت در پرسش كردن از دانش‌آموزان (انواع پرسش‌ها در فرآيند يادگيري)

5

 

 

12

مهارت در هدايت دانش‌آموزان براي پاسخ‌دهي به پرسش‌هاي مطرح شده در كلاس درس

4

 

 

13

مهارت در پاداش‌دهي، تشويق و نمره‌دهي به موقع به دانش‌آموزان فعال و پاسخ‌دهنده

5

 

 

14

مهارت در كاربرد تن صدا (صحبت كردن) و آداب سخن گفتن

4

 

 

15

مهارت در كاربرد علايم غير كلامي (حركات دست و حالات چهره)

5

 

 

16

مهارت در دادن فرصت سؤال كردن به دانش‌آموزان (فرصت يادگيري)

5

 

 

17

مهارت در جمع بندي نهايي درس به وسيله‌ي دانش‌آموزان

6

 

 

18

مهارت در ارزشيابي پاياني (ارزشيابي خروجي)

6

 

 

19

مهارت در توجه به تفاوت‌هاي يادگيري دانش‌آموزان (تفاوت‌هاي فردي)

4

 

 

20

مهارت در برنامه‌ريزي تدريس (داشتن طرح درس، زمان‌بندي تدريس و اجراي آن)

4

 

 

21

مهارت در تعيين تكليف مناسب براي تداوم يادگيري

3

 

 

22

مهارت در اختتام كلاس درس (ذكر دعا، صلوات، شعر و ...)

2

 

 

نام و نام خانوادگي ارزياب، تاريخ و امضاء :

جمع كل امتياز :

100

جمع امتياز كسب شده به عدد :

 

جمع امتياز كسب شده به حروف :